Kutatási területek
Tizennyolc-tizenkilencedik századi brit irodalom, különös tekintettel az esszé műfajára és a kritikatörténetre.
Tizennyolc-tizenkilencedik századi brit irodalom, különös tekintettel az esszé műfajára és a kritikatörténetre.
Földönjáró romantikusok. A XIX. század elejének angol esszéirodalmáról. Budapest: L’Harmattan, 2012. 202 o.
„’A megfejtését vajh ki fejti meg’ – Coleridge: Rege a vén tengerészről.” In: Modern Filológiai Közlemények V.2.
(2003), pp. 63–82.
„Shaftesbury természetfogalmának esztétikai és politikai jelentősége.” In: Laokoón 2008.
http://laokoon.c3.hu/dok/gardos_shaftesbury.pdf
„A társalgás változó művészete” (Az esszé műfajának átalakulása az angol romantikában).” In: Jelenkor
2009. december, pp. 1298–1312.
„Charles Lamb és a színházi illúzió.” In: Liget 2011. április, pp. 81–86.
„»A kérdést vitára bocsátva.« Samuel Johnson Shakespeare-értelmezése.” In: Holmi 2012. október, pp.
1187–1195.
„Thomas Warton, az Erzsébet-kor és az angol irodalomtörténet-írás kezdetei.” In: Jelenkor 2013. március,
pp. 279–284.
„Hazlitt and the Common Pursuit.” In: The Hazlitt Review 3 (2010), pp. 55–73.
„Shaftesbury természetfogalma, és ennek továbbélése Burke-nél.” In: Péter Ágnes és Gárdos Bálint
(szerk.): Forradalom és retorika: Tanulmányok az angol romantikáról. Budapest: L’Harmattan, 2008. pp.
19–42.
„A fenséges kerülése az angol romantika esszéistáinál.” In: Horkay Hörcher Ferenc és Szilágyi Márton
(szerk.): Edmund Burke esztétikája és az európai felvilágosodás. Budapest: Ráció, 2011. pp. 128–150.